Kokos jest bogactwem

Olej kokosowy jest źródłem wielu witamin, minerałów, błonnika, a także jest niezwykle pożywny co czyni spożywanie go bardzo korzystnym dla zdrowia. Sam olej kokosowy posiada o wiele większe właściwości lecznicze niż jakiekolwiek inny tłuszcz spożywczy dlatego uznany został za jeden z najzdrowszych tłuszczów świata, o niskiej kaloryczności i wysokiej przyswajalności. Nie odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej! W Azji jest stosowany w medycynie tradycyjnej a palma kokosowa jest nazywana ”drzewem życia”. Niedawno naukowcy odkryli sekret leczniczego działania kokosa.

Błonnik – 9,0 g / 100g
Rewelacyjnie wpływa na prace jelit, pomaga oczyszczać z niepotrzebnego balastu oraz blokuje wchłanianie cukrów prostych i tłuszczów trans. Pamiętajmy jednak, że za dużą ilość błonnika (dla każdej osoby indywidualna ilość) może powodować złe wchłanianie witamin i minerałów.

Potas – 356 mg /100g
Przyczynia się do obniżenia ciśnienia tętniczego oraz usprawnić pracę serca podczas intensywnego wysiłku; odpowiednia ilość potasu we krwi powoduje lepsze ukrwienie kończyn a co za tym idzie dużo więcej witamin i minerałów gromadzi się w mięśniach. W ten sposób szybciej dochodzi do aktywowania procesów utleniających tkankę tłuszczową i regeneracje po treningową.

Miąższ kokosowy zawiera 356 mg/100 g. Oprócz kokosa dużo potasu posiadają: pomidor, banan.

Magnez – 32 mg /100g
Bierze także udział w dostarczaniu energii do tkanek i komórek, co jest szczególnie istotne dla naszego mózgu.  Najbardziej znane działanie magnezu dotyczy prawidłowego funkcjonowania mięśni. Wykazano, że wysoka zawartość błonnika (40-50g/dobę) w diecie powoduje ograniczenie przyswajania magnezu.

Ponadto zawiera Fosfor, który ułatwia wzrost i regenerację tkanek, a dla osób aktywnych ma on istotne znaczenie w okresie zmorzonej aktywności fizycznej.

Woda kokosowa skutecznie może być używana podczas intensywnego treningu ze względu na swój izotoniczny charakter. Świetnie uzupełnia elektrolity i utracone pierwiastki śladowe.

Świeży kokos jest dość kaloryczny (354 kcal/100 g), dlatego należy go spożywać w umiarkowanych ilościach – tylko wtedy będzie sprzyjał utracie wagi.

Wartości odżywcze świeżego miąższu kokosa (w 100 g)

Wartość energetyczna – 354 kcal
Białko ogółem – 3,33 g
Tłuszcz – 33,49 g
Węglowodany – 15,23 g (w tym cukry proste 6.23)
Błonnik – 9,0 g

Witaminy

Witamina C – 3,3 mg
Tiamina – 0,066 mg
Ryboflawina – 0,020 mg
Niacyna – 0,540 mg
Witamina B6  – 0,054 mg
Kwas foliowy –  26 µg
Witamina E – 0,24 mg
Witamina K – 0,2 µg

Minerały

Wapń – 14 mg
Żelazo – 2,43 mg
Magnez – 32 mg
Fosfor – 113 mg
Potas – 356 mg
Sód – 20 mg
Cynk – 1,10 mg

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakypy