Kokos jest bogactwem

Olej kokosowy jest źródłem wielu witamin, minerałów, błonnika, a także jest niezwykle pożywny co czyni spożywanie go bardzo korzystnym dla zdrowia. Sam olej kokosowy posiada o wiele większe właściwości lecznicze niż jakiekolwiek inny tłuszcz spożywczy dlatego uznany został za jeden z najzdrowszych tłuszczów świata, o niskiej kaloryczności i wysokiej przyswajalności. Nie odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej! W Azji jest stosowany w medycynie tradycyjnej a palma kokosowa jest nazywana ”drzewem życia”. Niedawno naukowcy odkryli sekret leczniczego działania kokosa.
Błonnik – 9,0 g / 100g Rewelacyjnie wpływa na prace jelit, pomaga oczyszczać z niepotrzebnego balastu oraz blokuje wchłanianie cukrów prostych i tłuszczów trans. Pamiętajmy jednak, że za dużą ilość błonnika (dla każdej osoby indywidualna ilość) może powodować złe wchłanianie witamin i minerałów. Potas – 356 mg /100g Przyczynia się do obniżenia ciśnienia tętniczego oraz usprawnić pracę serca podczas intensywnego wysiłku; odpowiednia ilość potasu we krwi powoduje lepsze ukrwienie kończyn a co za tym idzie dużo więcej witamin i minerałów gromadzi się w mięśniach. W ten sposób szybciej dochodzi do aktywowania procesów utleniających tkankę tłuszczową i regeneracje po treningową. Miąższ kokosowy zawiera 356 mg/100 g. Oprócz kokosa dużo potasu posiadają: pomidor, banan. Magnez – 32 mg /100g Bierze także udział w dostarczaniu energii do tkanek i komórek, co jest szczególnie istotne dla naszego mózgu.  Najbardziej znane działanie magnezu dotyczy prawidłowego funkcjonowania mięśni. Wykazano, że wysoka zawartość błonnika (40-50g/dobę) w diecie powoduje ograniczenie przyswajania magnezu. Ponadto zawiera Fosfor, który ułatwia wzrost i regenerację tkanek, a dla osób aktywnych ma on istotne znaczenie w okresie zmorzonej aktywności fizycznej. Woda kokosowa skutecznie może być używana podczas intensywnego treningu ze względu na swój izotoniczny charakter. Świetnie uzupełnia elektrolity i utracone pierwiastki śladowe. Świeży kokos jest dość kaloryczny (354 kcal/100 g), dlatego należy go spożywać w umiarkowanych ilościach – tylko wtedy będzie sprzyjał utracie wagi.
Wartości odżywcze świeżego miąższu kokosa (w 100 g) Wartość energetyczna – 354 kcal Białko ogółem – 3,33 g Tłuszcz – 33,49 g Węglowodany – 15,23 g (w tym cukry proste 6.23) Błonnik – 9,0 g Witaminy Witamina C – 3,3 mg Tiamina – 0,066 mg Ryboflawina – 0,020 mg Niacyna – 0,540 mg Witamina B6  – 0,054 mg Kwas foliowy –  26 µg Witamina E – 0,24 mg Witamina K – 0,2 µg Minerały Wapń – 14 mg Żelazo – 2,43 mg Magnez – 32 mg Fosfor – 113 mg Potas – 356 mg Sód – 20 mg Cynk – 1,10 mg
Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakypy