Ogólne Warunki Sprzedaży
I. Postanowienia ogólne
- Ogólne Warunki Sprzedaży określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów, oferowanych przez TOMASZA MAZANEK i SEBASTIANA MAZANEK, wspólników spółki cywilnej EOOVITA s.c. z siedzibą w Krakowie, ul. Krowoderska 22/9, 31-142 Kraków, NIP 6762589827, REGON 387645990, z wyłączeniem nabycia towarów na cele niezwiązane z działalnością zawodową lub gospodarczą (sprzedaż konsumencka) oraz z wyłączeniem nabycia przez przedsiębiorców na prawach konsumenta.
- Ogólne Warunki Sprzedaży, stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych ze Sprzedawcą – włącznie z dostawami uzupełniającymi lub zastępczymi – i określają wzajemne relacje pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym. Odstępstwo od stosowania niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. W przypadku rozbieżności pomiędzy warunkami umowy uzgodnionymi przez Strony a niniejszymi OWS, zastosowanie mają warunki sprzedaży ustalone umownie przez strony.
- Ogólne Warunki Sprzedaży podane są do wiadomości i akceptacji Kupującego najpóźniej przy składaniu przez niego zamówienia, ponadto dostępne są na stronie internetowej https://eoovita.pl/. Jeżeli Kupujący pozostaje w stałych stosunkach handlowych ze Sprzedawcą przyjęcie przez Kupującego Ogólnych Warunków Sprzedaży przy pierwszym zamówieniu uważa się za ich akceptację dla wszystkich pozostałych zamówień i umów sprzedaży, aż do czasu zmiany ich treści lub odwołania ich stosowania.
- Brak akceptacji niniejszych OWS przez Kupującego uprawnia Sprzedawcę do wstrzymania wydania i dostawy towaru do czasu ich akceptacji poprzez złożenie pisemnego oświadczenia przez Kupującego. Sprzedawca może wyznaczyć dodatkowy termin do akceptacji OWS, po bezskutecznym jego upływie Sprzedawca może odstąpić od umowy.
- W zakresie sprzedaży towarów i usług oferowanych przez Sprzedawcę wyłączone jest stosowanie innych wzorów umownych niż Ogólne Warunki Sprzedaży, w szczególności ogólnych warunków umów, wzorów umów i regulaminów stosowanych przez Kupującego. Brak sprzeciwu Sprzedawcy wobec jakichkolwiek innych wzorców umownych niż Ogólne Warunki Sprzedaży, jak i faktyczne wydanie towarów lub wykonanie usługi przez Sprzedawcę, nie mogą być w żadnym wypadku interpretowane, jako akceptacja innych wzorców umownych niż Ogólne Warunki Sprzedaży.
- Użyte w dalszej części Ogólnych Warunków Sprzedaży określenia oznaczają:
Sprzedawca – TOMASZ MAZANEK i SEBASTIAN MAZANEK, wspólnicy spółki cywilnej EOOVITA s.c. z siedzibą w Krakowie, ul. Krowoderska 22/9, 31-142 Kraków, NIP 6762589827, REGON 387645990
Kupujący – podmiot będący drugą stroną umowy sprzedaży,
Strony – Sprzedawca i Kupujący,
OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży,
Towar – wszelkie towary i usługi oferowane przez Sprzedawcę
Umowa – umowa sprzedaży towarów,
Dostawca – partner handlowy Sprzedawcy, dostarczający mu towar.
II. Zamówienia/ Zawarcie umowy
- Zawarcie Umowy następuje na podstawie zamówienia złożonego przez Kupującego na piśmie, faxu, bądź przesłanego za pośrednictwem poczty elektronicznej, z tym że Umowa zostaje zawarta dopiero z momentem pisemnego potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia, w tym także e-mailem lub innej formie dokumentowej.
- W zamówieniu winny być określone wszystkie istotne postanowienia Umowy, i tak np. ilość, jakość, specyfikację, wartość, warunki i terminy dostawy i zapłaty, zabezpieczenia itp.).
- Sprzedawca zastrzega, iż w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia ma prawo odmówić jego przyjęcia.
- W przypadku:
- złożenia przez Kupującego wadliwego zamówienia (tj. niezgodnego z OWS);
- wątpliwości Sprzedawcy co do treści zamówienia lub też
- konieczności wprowadzenia zmian do złożonego zamówienia,
Sprzedawca, informuje o tym fakcie Kupującego, który modyfikuje swoje zamówienie i przesyła je ponownie do Sprzedawcy - Zamówienie ze zmianami, o których zawiadomił Sprzedawca wiąże strony, jeżeli Nabywca nie sprzeciwi się temu najpóźniej w następnym dniu roboczym od otrzymania takiego zawiadomienia Sprzedawcy.
- Czas realizacji zamówienia co do którego wystąpiły wątpliwości wymienione w pkt 5 ulega wydłużeniu o czas potrzebny na uzgodnienie tychże wątpliwości.
- Ustne porozumienia, zapewnienia, przyrzeczenia i gwarancje składane przez pracowników Sprzedawcy w związku z zawarciem Umowy lub złożeniem oferty nie są dla Stron wiążące, o ile nie zostaną potwierdzone w formie pisemnej lub elektronicznej.
- W przypadku, gdy z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, a dotyczących Dostawcy lub producenta Towaru, Sprzedawca nie będzie mógł wykonać Umowy w całości lub w części, przysługiwać mu będzie prawo odstąpienia od niej w całości lub w części. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualną powstałą przez to szkodę.
- Wszelkie zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnej, w tym także mogą zostać dokonane za pomocą poczty elektronicznej, przy czym zmiana warunków Umowy lub odrębne ustne uzgodnienia są ważne z chwilą pisemnego potwierdzenia przez Sprzedawcę i mają zastosowanie wyłącznie do danej transakcji handlowej.
- Poza uregulowaniami zawartymi w OWS, Sprzedawca dopuszcza możliwość zawierania indywidualnych umów i zastrzega sobie prawo do przyjmowania zamówień w części, oraz do ich odrzucenia bez podawania przyczyny.
III. Realizacja zamówienia
- Podczas realizowania dostaw, ze względu na charakter oferowanych wyrobów, Sprzedawca zastrzega sobie margines dokładności ilościowej w realizacji zamówienia na poziomie plus/minus 10 %.
- Formy dostawy zamówienia:
− przesyłka kurierska realizowana za pośrednictwem InPost, DHL lub DPD, Raben wg wyboru Kupującego, po wcześniejszej przedpłacie,
− przesyłka kurierska pobraniowa realizowana za pośrednictwem InPost, DHL , Raben lub DPD, wg wyboru Kupującego.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie rozładunku.
- Kupujący zapewnia niezbędne środki umożliwiające niezwłoczny rozładunek samochodu. Sprzedawca może obciążyć Kupującego kosztami nieuzasadnionego przestoju, lub dodatkowymi kosztami związanymi z realizacją dostawy.
- Termin dostawy ulega przedłużeniu o czas trwania przeszkody zaistniałej na skutek okoliczności niezależnych od stron, tj. np.
- Nieterminowa dostawa przez Dostawców Sprzedawcy,
- Błędy, bądź problemy Dostawców Sprzedawcy, np. problemy jakościowe zgłoszone przez Dostawcę,
- Zdarzenia siły wyższej,
- Nieprzewidywalne zakłócenia w pracy Sprzedawcy, np. brak prądu, opóźnienia transportowe i celne, szkody transportowe, a w tym blokady dróg, ograniczenia czasowe w ruchu drogowym transportu ciężarowego, niedobory energii elektrycznej, niedobory materiałowe i surowcowe itp.
Niedotrzymanie terminu dostawy przez Sprzedawcę z ww. przyczyn powoduje, iż Kupującemu nie przysługują żadne roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania umowy
- W przypadku zaistnienia opóźnienia w odbiorze Kupujący może zostać obciążony kosztami magazynowania, z zastrzeżeniem innych, przysługujących Sprzedawcy praw. Każda dostawa częściowa powinna stanowić odrębną transakcję i może być oddzielnie fakturowana przez Sprzedawcę.
- Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru w 7 dniu po ustalonym terminie z przyczyn niezawinionych przez Sprzedawcę, Sprzedawca ma prawo do wystawienia faktury i żądania zapłaty ceny za towar i inne usługi tak, jakby wydanie towaru odbyło się zgodnie z zamówieniem.
- W przypadku wycofania zamówienia w całości lub częściowo (wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą Sprzedawcy), Kupujący zobowiązany jest do pokrycia wszystkich kosztów poniesionych przez Sprzedawcę związanych z realizacją tego zamówienia. Zamówienie w żadnym wypadku nie może zostać wycofane bez pisemnej zgody Sprzedawcy.
- Koszty dostawy do Kupującego oraz innych usług dodatkowych są ustalane indywidualnie podczas składania zamówienia. Wszelkie inne koszty, mogące wyniknąć w czasie realizacji zamówienia np, przeładunek i inne opłaty i podatki obowiązujące w czasie realizacji zamówienia obciążają Kupującego, o ile strony nie ustaliły inaczej.
- Sprzedający zastrzega, iż w przypadku przeterminowanych płatności, nieuregulowania odsetek za opóźnione płatności realizacja kolejnych zamówień zostaje wstrzymana do czasu dokonania stosownych płatności.
IV. Realizacja dostawy i przejście ryzyka
- Jeżeli nie określono inaczej na piśmie, ryzyko dostawy Towaru przechodzi na Kupującego w chwili przekazania go upoważnionej do odbioru Towaru osobie, w tym spedytorowi lub przewoźnikowi.
- Z chwilą wydania rzeczy przez Sprzedawcę, na Kupującego przechodzą korzyści i ciężary związane z rzeczą, oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jej utraty lub uszkodzenia.
- W przypadku braku szczegółowych uzgodnień, które winny znaleźć stosowne postanowienia w specyfikacji ze strony Kupującego dostawa odbywa się wedle uznania Sprzedawcy i bez gwarancji w zakresie wyboru najszybszego i najtańszego sposobu przesłania Towaru.
V. Opakowanie/IBC
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Towar został właściwie opakowany.
- W przypadku indywidualnych wymogów pakowania, prosimy o podanie instrukcji pakowania w treści zapytania, lub zamówienia. Koszt pakowania zostanie wskazany w ofercie handlowej, lub w potwierdzeniu zamówienia.
- Koszt IBC nie jest wliczony w cenę Towaru, oraz kosztu pakowania. W przypadku przygotowania Towaru do transportu w IBC, Sprzedawca może na koniec każdego miesiąca przesyłać do Kupującego zestawienie zawierające ilość pobranych i znajdujących się aktualnie na stanie Kupującego IBC. Termin zwrotu IBC wynosi 7 dni od daty otrzymania przez Kupującego pisma zawierającego zestawienie ilości za dany miesiąc wraz z wezwaniem do ich zwrotu.
- IBC które są uszkodzone, zanieczyszczone lub z jakichkolwiek innych powodów nie nadają się do ponownego transportu środków spożywczych zostaną umyte, naprawione lub zutylizowane na koszt Kupującego.
- W przypadku niedokonania przez Kupującego zwrotu IBC w ilości wynikającej z przesłanego zestawienia w wyznaczonym terminie 7 dni, Sprzedawca wystawi na rzecz Kupującego fakturę VAT z natychmiastowym terminem zapłaty na odpowiednią wartość nie zwróconych palet, bez możliwości zwrotu palet w późniejszym terminie.
- Koszt ich transportu zwrotnego do Sprzedawcy ponosi Kupujący.
- Kupujący jest zobowiązany awizować Sprzedawcy zamiar zwrotu IBC, ponieważ Sprzedawca musi odpowiednio wcześniej zorganizować ich przyjęcie.
VI. Odszkodowanie
- Sprzedawca zastrzega, roszczenia odszkodowawcze Kupującego dotyczące realizacji jego zamówienia, wynikające z wad, jeżeli nie wynikają one z winy umyślnej Sprzedawcy, są wykluczone.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za stratę produkcji, stratę przychodów i/lub inne straty lub szkody wynikowe lub szczególne, poniesione bezpośrednio lub pośrednio przez Kupującego lub osoby trzecie.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody wynikające ze swego rażącego zaniedbania lub celowego działania, pod warunkiem udowodnienia tego przez klienta, przy czym wysokość dochodzenia odszkodowawczego nie może przewyższać 100% wadliwego lub uszkodzonego towaru, określonej na fakturach. Powyższe zastrzeżenie nie uchybia innym postanowieniom OWS wyłączającym całkowicie odpowiedzialność odszkodowawczą Sprzedawcy.
VII. Warunki płatności
- Zapłata za otrzymany Towar powinna nastąpić bez potrąceń niezwłocznie po wystawieniu faktury lub według uzgodnionych warunków płatności.
- Kupujący staje się właścicielem Towaru w momencie całkowitej zapłaty za ten towar, w terminach określonych przez Sprzedawcę (zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej – art. 589 kodeksu cywilnego), chyba, że strony odmiennie ustalą. Odmienne ustalenia wymagają dla swej ważności formy pisemnej.
- Datą wykonania świadczenia przez Kupującego jest data wpływu należności na konto Sprzedawcy.
- W przypadku opóźnienia płatności Sprzedawca ma prawo bez dodatkowych wezwań naliczyć, odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych.
- W przypadku nieterminowej realizacji płatności, Sprzedawca jest uprawniony do dochodzenia, obok należności głównej i odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, również kosztów sądowych, egzekucyjnych, zastępstwa procesowego oraz wszelkich kosztów związanych z windykacją tej należności.
- Jeżeli Kupujący popadł w opóźnienie z płatnościami należnymi na podstawie więcej niż jednej faktury, Sprzedawca ma prawo zaliczenia jakiejkolwiek zapłaty dokonanej przez Kupującego z tytułu jakiejkolwiek faktury w pierwszej kolejności na poczet odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, a następnie należności najdawniej wymagalnych.
- Kupującemu nie służy wobec Sprzedawcy prawo złożenia oświadczenia o potrąceniu.
- W wypadku zamówienia Towaru, a następnie zaniechania odbioru, wycofania się z zamówienia lub jakiegokolwiek innego zaprzestania realizacji Umowy, Sprzedawca ma prawo do naliczania kary umownej w wysokości 100% wartości brutto części niezrealizowanego zamówienia.
- W wypadku wycofania zamówienia dotyczącego dostawy Towaru na indywidualne zamówienie klienta, wysokość kary umownej wynosi 100% wartości brutto towaru. Wszelkie przedpłaty dokonane przez Kupującego dotyczące tego zamówienia zaliczane są w poczet ww. kary umownej.
- Sprzedawca ma prawo żądać odszkodowania przewyższającego wartość kar umownych.
- Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Sprzedawcy o każdorazowej zmianie swojej siedziby lub miejsca zamieszkania i adresu dla doręczeń korespondencji. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane na adresy wskazane w zamówieniu lub też w podpisanych umowach lub innych porozumieniach handlowych, uważane są za skuteczne.
- Kupujący jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić Sprzedawcę o ustanowieniu prawa zastawu lub jakimkolwiek innym obciążeniu Towaru sprzedanego z zastrzeżeniem prawa własności.
- Z chwilą wszczęcia postepowania upadłościowego lub układowego lub restrukturyzacyjnego w stosunku do Kupującego jest on zobowiązany oznaczyć Towar w sposób wskazujący na zastrzeżone prawa własności na rzecz Sprzedawcy. W przypadku zajęcia Towaru stanowiącego własność Sprzedawcy w toku postępowania egzekucyjnego skierowanego do majątku Kupującego, zobowiązany jest on niezwłocznie poinformować Sprzedawcę o tym fakcie. Kupujący na żądanie Sprzedawcy jest zobowiązany przekazać niezwłocznie wszelkie informacje o tym i gdzie są przechowywane Towary, których własność jest zastrzeżona na rzecz Sprzedawcy. Sprzedawca jest uprawniony do skontrolowania Towaru w miejscu, w którym on się znajduje, jak również do jego odebrania.
VIII Reklamacje, odpowiedzialność za wady
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Towaru zostaje wyłączona.
- Kupującemu nie przysługuje uprawnienie do odstąpienia od zamówienia i/lub umowy w całości lub części.
- Kupującemu nie przysługuje uprawnienie do wstrzymania płatności za zrealizowane dostawy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane w czasie rozładunku Towaru.
IX. Ochrona danych osobowych
- Na potrzeby realizacji Umowy Strony mogą udostępniać sobie nawzajem dane osobowe swoich przedstawicieli oraz innych osób w związku z realizacją Umowy w zakresie wynikającym z postanowień w nim zawartych.
- Każda ze Stron zobowiązuje się zapewnić przetwarzanie danych osobowych zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w szczególności z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
- Strony oświadczają, że przekazane dane osobowe zostały zgromadzone zgodnie z obowiązującym prawem i jako administratorzy tych danych osobowych lub profesorzy są upoważnione do ich udostępniania.
- Strony oświadczają iż wdrożyły odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające zgodność przetwarzania danych osobowych z odpowiednimi postanowieniami RODO oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa, które to środki zabezpieczają je w należyty sposób.
- Klauzula informacyjna Sprzedawcy wobec danych osobowych Kupującego lub danych osobowych pracownika/współpracownika Kupującego znajduje się na stronie internetowej Spółki.
- Kupujący zobowiązuje się do wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 oraz art. 14 RODO, wobec osób fizycznych, o których mowa w ust. 1 oraz zobowiązuję się do wypełnienia go niezwłocznie w przypadku zmiany lub rozszerzenia liczby osób, o których mowa powyżej.
X. Postanowienia końcowe
- Stosunki prawne z Kupującym reguluje wyłącznie prawo polskie.
- Miejscem wykonania umów pomiędzy Stronami jest Kraków
- Wszelkie ewentualne spory oraz/lub roszczenia mogące powstać miedzy Stronami w każdej kategorii spraw wynikających lub związanych z zawarciem lub wykonaniem umów sprzedaży, w szczególności wynikających lub związanych z zawarciem, treścią, obowiązywaniem, rozwiązaniem, unieważnieniem lub realizacją zobowiązań wynikających z umów sprzedaży, a także dochodzeniem przez Sprzedawcę zapłaty odsetek (not odsetkowych) od nieterminowo dokonanej zapłaty przez Kupującego rozstrzygane będą przez rzeczowo właściwe sądy powszechne w Krakowie. Sprzedawca zastrzega sobie prawo złożenia powództwa do sądu właściwego dla Kupującego, jeżeli może to wpłynąć na przyśpieszenie rozstrzygnięcia sporu.
- Nie dopuszcza się cesji praw wynikających z zawartej ze Sprzedawcą umowy lub złożonego zamówienia w stosunku do osób trzecich bez pisemnej zgody Sprzedawcy.
- W przypadku nieważności niektórych postanowień OWS wskutek wprowadzenia odmiennych regulacji ustawowych, pozostałe postanowienia nie tracą swojej ważności.
- Kupujący akceptując OWS wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedawcę w celu wykonania zamówienia.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi postanowieniami OWS mają zastosowanie odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 08 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.