Ogólne Warunki Sprzedaży

Ogólne Warunki Sprzedaży

   

    I. Postanowienia ogólne

  1. Ogólne Warunki Sprzedaży określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów, oferowanych przez TOMASZA MAZANEK i SEBASTIANA MAZANEK, wspólników spółki cywilnej EOOVITA s.c. z siedzibą w Krakowie, ul. Krowoderska 22/9, 31-142 Kraków, NIP 6762589827, REGON 387645990, z wyłączeniem nabycia towarów na cele niezwiązane z działalnością zawodową lub gospodarczą (sprzedaż konsumencka) oraz z wyłączeniem nabycia przez przedsiębiorców na prawach konsumenta.
  2. Ogólne Warunki Sprzedaży, stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych ze Sprzedawcą – włącznie z dostawami uzupełniającymi lub zastępczymi – i określają wzajemne relacje pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym. Odstępstwo od stosowania niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. W przypadku rozbieżności pomiędzy warunkami umowy uzgodnionymi przez Strony a niniejszymi OWS, zastosowanie mają warunki sprzedaży ustalone umownie przez strony.
  3. Ogólne Warunki Sprzedaży podane są do wiadomości i akceptacji Kupującego najpóźniej przy składaniu przez niego zamówienia, ponadto dostępne są na stronie internetowej https://eoovita.pl/. Jeżeli Kupujący pozostaje w stałych stosunkach handlowych ze Sprzedawcą przyjęcie przez Kupującego Ogólnych Warunków Sprzedaży przy pierwszym zamówieniu uważa się za ich akceptację dla wszystkich pozostałych zamówień i umów sprzedaży, aż do czasu zmiany ich treści lub odwołania ich stosowania.
  4. Brak akceptacji niniejszych OWS przez Kupującego uprawnia Sprzedawcę do wstrzymania wydania i dostawy towaru do czasu ich akceptacji poprzez złożenie pisemnego oświadczenia przez Kupującego. Sprzedawca może wyznaczyć dodatkowy termin do akceptacji OWS, po bezskutecznym jego upływie Sprzedawca może odstąpić od umowy.
  5. W zakresie sprzedaży towarów i usług oferowanych przez Sprzedawcę wyłączone jest stosowanie innych wzorów umownych niż Ogólne Warunki Sprzedaży, w szczególności ogólnych warunków umów, wzorów umów i regulaminów stosowanych przez Kupującego. Brak sprzeciwu Sprzedawcy wobec jakichkolwiek innych wzorców umownych niż Ogólne Warunki Sprzedaży, jak i faktyczne wydanie towarów lub wykonanie usługi przez Sprzedawcę, nie mogą być w żadnym wypadku interpretowane, jako akceptacja innych wzorców umownych niż Ogólne Warunki Sprzedaży.
  6. Użyte w dalszej części Ogólnych Warunków Sprzedaży określenia oznaczają:

Sprzedawca TOMASZ MAZANEK i SEBASTIAN MAZANEK, wspólnicy spółki cywilnej EOOVITA s.c. z siedzibą w Krakowie, ul. Krowoderska 22/9, 31-142 Kraków, NIP 6762589827, REGON 387645990

Kupujący – podmiot będący drugą stroną umowy sprzedaży,

Strony – Sprzedawca i Kupujący,

OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży,

Towar – wszelkie towary i usługi oferowane przez Sprzedawcę

Umowa – umowa sprzedaży towarów,

Dostawca – partner handlowy Sprzedawcy, dostarczający mu towar.

   

    II. Zamówienia/ Zawarcie umowy

  1. Zawarcie Umowy następuje na podstawie zamówienia złożonego przez Kupującego na piśmie, faxu, bądź przesłanego za pośrednictwem poczty elektronicznej, z tym że Umowa zostaje zawarta dopiero z momentem pisemnego potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia, w tym także e-mailem lub innej formie dokumentowej.
  2. W zamówieniu winny być określone wszystkie istotne postanowienia Umowy, i tak np. ilość, jakość, specyfikację, wartość, warunki i terminy dostawy i zapłaty, zabezpieczenia itp.).
  3. Sprzedawca zastrzega, iż w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia ma prawo odmówić jego przyjęcia.
  4. W przypadku:
    1. złożenia przez Kupującego wadliwego zamówienia (tj. niezgodnego z OWS);
    2. wątpliwości Sprzedawcy co do treści zamówienia lub też
    3. konieczności wprowadzenia zmian do złożonego zamówienia,
      Sprzedawca, informuje o tym fakcie Kupującego, który modyfikuje swoje zamówienie i przesyła je ponownie do Sprzedawcy
  5. Zamówienie ze zmianami, o których zawiadomił Sprzedawca wiąże strony, jeżeli Nabywca nie sprzeciwi się temu najpóźniej w następnym dniu roboczym od otrzymania takiego zawiadomienia Sprzedawcy.
  6. Czas realizacji zamówienia co do którego wystąpiły wątpliwości wymienione w pkt 5 ulega wydłużeniu o czas potrzebny na uzgodnienie tychże wątpliwości.
  7. Ustne porozumienia, zapewnienia, przyrzeczenia i gwarancje składane przez pracowników Sprzedawcy w związku z zawarciem Umowy lub złożeniem oferty nie są dla Stron wiążące, o ile nie zostaną potwierdzone w formie pisemnej lub elektronicznej.
  8. W przypadku, gdy z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, a dotyczących Dostawcy lub producenta Towaru, Sprzedawca nie będzie mógł wykonać Umowy w całości lub w części, przysługiwać mu będzie prawo odstąpienia od niej w całości lub w części. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualną powstałą przez to szkodę.
  9. Wszelkie zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnej, w tym także mogą zostać dokonane za pomocą poczty elektronicznej, przy czym zmiana warunków Umowy lub odrębne ustne uzgodnienia są ważne z chwilą pisemnego potwierdzenia przez Sprzedawcę i mają zastosowanie wyłącznie do danej transakcji handlowej.
  10. Poza uregulowaniami zawartymi w OWS, Sprzedawca dopuszcza możliwość zawierania indywidualnych umów i zastrzega sobie prawo do przyjmowania zamówień w części, oraz do ich odrzucenia bez podawania przyczyny.

 


    III. Realizacja zamówienia

  1. Podczas realizowania dostaw, ze względu na charakter oferowanych wyrobów, Sprzedawca zastrzega sobie margines dokładności ilościowej w realizacji zamówienia na poziomie plus/minus 10 %.
  2. Formy dostawy zamówienia: 

− przesyłka kurierska realizowana za pośrednictwem InPost, DHL lub DPD, Raben wg wyboru Kupującego, po wcześniejszej przedpłacie,
− przesyłka kurierska pobraniowa realizowana za pośrednictwem InPost, DHL , Raben lub DPD, wg wyboru Kupującego.

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie rozładunku.
  2. Kupujący zapewnia niezbędne środki umożliwiające niezwłoczny rozładunek samochodu. Sprzedawca może obciążyć Kupującego kosztami nieuzasadnionego przestoju, lub dodatkowymi kosztami związanymi z realizacją dostawy.
  3. Termin dostawy ulega przedłużeniu o czas trwania przeszkody zaistniałej na skutek okoliczności niezależnych od stron, tj. np. 
    1. Nieterminowa dostawa przez Dostawców Sprzedawcy,
    2. Błędy, bądź problemy Dostawców Sprzedawcy, np. problemy jakościowe zgłoszone przez Dostawcę, 
    3. Zdarzenia siły wyższej,
    4. Nieprzewidywalne zakłócenia w pracy Sprzedawcy, np. brak prądu, opóźnienia transportowe i celne, szkody transportowe, a w tym blokady dróg, ograniczenia czasowe w ruchu drogowym transportu ciężarowego, niedobory energii elektrycznej, niedobory materiałowe i surowcowe itp.

Niedotrzymanie terminu dostawy przez Sprzedawcę z ww. przyczyn powoduje, iż Kupującemu nie przysługują żadne roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania umowy

  1. W przypadku zaistnienia opóźnienia w odbiorze Kupujący może zostać obciążony kosztami magazynowania, z zastrzeżeniem innych, przysługujących Sprzedawcy praw. Każda dostawa częściowa powinna stanowić odrębną transakcję i może być oddzielnie fakturowana przez Sprzedawcę.
  2. Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru w 7 dniu po ustalonym terminie z przyczyn niezawinionych przez Sprzedawcę, Sprzedawca ma prawo do wystawienia faktury i żądania zapłaty ceny za towar i inne usługi tak, jakby wydanie towaru odbyło się zgodnie z zamówieniem.
  3. W przypadku wycofania zamówienia w całości lub częściowo (wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą Sprzedawcy), Kupujący zobowiązany jest do pokrycia wszystkich kosztów poniesionych przez Sprzedawcę związanych z realizacją tego zamówienia. Zamówienie w żadnym wypadku nie może zostać wycofane bez pisemnej zgody Sprzedawcy.
  4. Koszty dostawy do Kupującego oraz innych usług dodatkowych są ustalane indywidualnie podczas składania zamówienia. Wszelkie inne koszty, mogące wyniknąć w czasie realizacji zamówienia np, przeładunek i inne opłaty i podatki obowiązujące w czasie realizacji zamówienia obciążają Kupującego, o ile strony nie ustaliły inaczej.
  5. Sprzedający zastrzega, iż w przypadku przeterminowanych płatności, nieuregulowania odsetek za opóźnione płatności realizacja kolejnych zamówień zostaje wstrzymana do czasu dokonania stosownych płatności.

   

    IV. Realizacja dostawy i przejście ryzyka

  1. Jeżeli nie określono inaczej na piśmie, ryzyko dostawy Towaru przechodzi na Kupującego w chwili przekazania go upoważnionej do odbioru Towaru osobie, w tym spedytorowi lub przewoźnikowi.
  2. Z chwilą wydania rzeczy przez Sprzedawcę, na Kupującego przechodzą korzyści i ciężary związane z rzeczą, oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jej utraty lub uszkodzenia.
  3. W przypadku braku szczegółowych uzgodnień, które winny znaleźć stosowne postanowienia w specyfikacji ze strony Kupującego dostawa odbywa się wedle uznania Sprzedawcy i bez gwarancji w zakresie wyboru najszybszego i najtańszego sposobu przesłania Towaru.

   

    V. Opakowanie/IBC

  1. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Towar został właściwie opakowany. 
  2. W przypadku indywidualnych wymogów pakowania, prosimy o podanie instrukcji pakowania w treści zapytania, lub zamówienia. Koszt pakowania zostanie wskazany w ofercie handlowej, lub w potwierdzeniu zamówienia.
  3. Koszt IBC nie jest wliczony w cenę Towaru, oraz kosztu pakowania. W przypadku przygotowania Towaru do transportu w IBC, Sprzedawca może na koniec każdego miesiąca przesyłać do Kupującego zestawienie zawierające ilość pobranych i znajdujących się aktualnie na stanie Kupującego IBC. Termin zwrotu IBC wynosi 7 dni od daty otrzymania przez Kupującego pisma zawierającego zestawienie ilości za dany miesiąc wraz z wezwaniem do ich zwrotu.
  4. IBC które są uszkodzone, zanieczyszczone lub z jakichkolwiek innych powodów nie nadają się do ponownego transportu środków spożywczych zostaną umyte, naprawione lub zutylizowane na koszt Kupującego.
  5. W przypadku niedokonania przez Kupującego zwrotu IBC w ilości wynikającej z przesłanego zestawienia w wyznaczonym terminie 7 dni, Sprzedawca wystawi na rzecz Kupującego fakturę VAT z natychmiastowym terminem zapłaty na odpowiednią wartość nie zwróconych palet, bez możliwości zwrotu palet w późniejszym terminie. 
  6. Koszt ich transportu zwrotnego do Sprzedawcy ponosi Kupujący.
  7. Kupujący jest zobowiązany awizować Sprzedawcy zamiar zwrotu IBC, ponieważ Sprzedawca musi odpowiednio wcześniej zorganizować ich przyjęcie.

   

    VI. Odszkodowanie

  1. Sprzedawca zastrzega, roszczenia odszkodowawcze Kupującego dotyczące realizacji jego zamówienia, wynikające z wad, jeżeli nie wynikają one z winy umyślnej Sprzedawcy, są wykluczone.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za stratę produkcji, stratę przychodów i/lub inne straty lub szkody wynikowe lub szczególne, poniesione bezpośrednio lub pośrednio przez Kupującego lub osoby trzecie. 
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody wynikające ze swego rażącego zaniedbania lub celowego działania, pod warunkiem udowodnienia tego przez klienta, przy czym wysokość dochodzenia odszkodowawczego nie może przewyższać 100% wadliwego lub uszkodzonego towaru, określonej na fakturach. Powyższe zastrzeżenie nie uchybia innym postanowieniom OWS wyłączającym całkowicie odpowiedzialność odszkodowawczą Sprzedawcy.

   

    VII. Warunki płatności

  1. Zapłata za otrzymany Towar powinna nastąpić bez potrąceń niezwłocznie po wystawieniu faktury lub według uzgodnionych warunków płatności.
  2. Kupujący staje się właścicielem Towaru w momencie całkowitej zapłaty za ten towar, w terminach określonych przez Sprzedawcę (zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej – art. 589 kodeksu cywilnego), chyba, że strony odmiennie ustalą. Odmienne ustalenia wymagają dla swej ważności formy pisemnej.
  3. Datą wykonania świadczenia przez Kupującego jest data wpływu należności na konto Sprzedawcy.
  4. W przypadku opóźnienia płatności Sprzedawca ma prawo bez dodatkowych wezwań naliczyć, odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych.
  5. W przypadku nieterminowej realizacji płatności, Sprzedawca jest uprawniony do dochodzenia, obok należności głównej i odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, również kosztów sądowych, egzekucyjnych, zastępstwa procesowego oraz wszelkich kosztów związanych z windykacją tej należności.
  6. Jeżeli Kupujący popadł w opóźnienie z płatnościami należnymi na podstawie więcej niż jednej faktury, Sprzedawca ma prawo zaliczenia jakiejkolwiek zapłaty dokonanej przez Kupującego z tytułu jakiejkolwiek faktury w pierwszej kolejności na poczet odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, a następnie należności najdawniej wymagalnych.
  7. Kupującemu nie służy wobec Sprzedawcy prawo złożenia oświadczenia o potrąceniu.
  8. W wypadku zamówienia Towaru, a następnie zaniechania odbioru, wycofania się z zamówienia lub jakiegokolwiek innego zaprzestania realizacji Umowy, Sprzedawca ma prawo do naliczania kary umownej w wysokości 100% wartości brutto części niezrealizowanego zamówienia.
  9. W wypadku wycofania zamówienia dotyczącego dostawy Towaru na indywidualne zamówienie klienta, wysokość kary umownej wynosi 100% wartości brutto towaru. Wszelkie przedpłaty dokonane przez Kupującego dotyczące tego zamówienia zaliczane są w poczet ww. kary umownej.
  10. Sprzedawca ma prawo żądać odszkodowania przewyższającego wartość kar umownych.
  11. Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Sprzedawcy o każdorazowej zmianie swojej siedziby lub miejsca zamieszkania i adresu dla doręczeń korespondencji. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane na adresy wskazane w zamówieniu lub też w podpisanych umowach lub innych porozumieniach handlowych, uważane są za skuteczne.
  12. Kupujący jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić Sprzedawcę o ustanowieniu prawa zastawu lub jakimkolwiek innym obciążeniu Towaru sprzedanego z zastrzeżeniem prawa własności.
  13. Z chwilą wszczęcia postepowania upadłościowego lub układowego lub restrukturyzacyjnego w stosunku do Kupującego jest on zobowiązany oznaczyć Towar w sposób wskazujący na zastrzeżone prawa własności na rzecz Sprzedawcy. W przypadku zajęcia Towaru stanowiącego własność Sprzedawcy w toku postępowania egzekucyjnego skierowanego do majątku Kupującego, zobowiązany jest on niezwłocznie poinformować Sprzedawcę o tym fakcie. Kupujący na żądanie Sprzedawcy jest zobowiązany przekazać niezwłocznie wszelkie informacje o tym i gdzie są przechowywane Towary, których własność jest zastrzeżona na rzecz Sprzedawcy. Sprzedawca jest uprawniony do skontrolowania Towaru w miejscu, w którym on się znajduje, jak również do jego odebrania.

   

    VIII Reklamacje, odpowiedzialność za wady

  1. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Towaru zostaje wyłączona.
  2. Kupującemu nie przysługuje uprawnienie do odstąpienia od zamówienia i/lub umowy w całości lub części.
  3. Kupującemu nie przysługuje uprawnienie do wstrzymania płatności za zrealizowane dostawy.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane w czasie rozładunku Towaru.

   

    IX. Ochrona danych osobowych

  1. Na potrzeby realizacji Umowy Strony mogą udostępniać sobie nawzajem dane osobowe swoich przedstawicieli oraz innych osób w związku z realizacją Umowy w zakresie wynikającym z postanowień w nim zawartych.
  2. Każda ze Stron zobowiązuje się zapewnić przetwarzanie danych osobowych zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w szczególności z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  3. Strony oświadczają, że przekazane dane osobowe zostały zgromadzone zgodnie z obowiązującym prawem i jako administratorzy tych danych osobowych lub profesorzy są upoważnione do ich udostępniania.
  4. Strony oświadczają iż wdrożyły odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające zgodność przetwarzania danych osobowych z odpowiednimi postanowieniami RODO oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa, które to środki zabezpieczają je w należyty sposób.
  5. Klauzula informacyjna Sprzedawcy wobec danych osobowych Kupującego lub danych osobowych pracownika/współpracownika Kupującego znajduje się na stronie internetowej Spółki.
  6. Kupujący zobowiązuje się do wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 oraz art. 14 RODO, wobec osób fizycznych, o których mowa w ust. 1 oraz zobowiązuję się do wypełnienia go niezwłocznie w przypadku zmiany lub rozszerzenia liczby osób, o których mowa powyżej.

   

     X. Postanowienia końcowe

  1. Stosunki prawne z Kupującym reguluje wyłącznie prawo polskie.
  2. Miejscem wykonania umów pomiędzy Stronami jest Kraków
  3. Wszelkie ewentualne spory oraz/lub roszczenia mogące powstać miedzy Stronami w każdej kategorii spraw wynikających lub związanych z zawarciem lub wykonaniem umów sprzedaży, w szczególności wynikających lub związanych z zawarciem, treścią, obowiązywaniem, rozwiązaniem, unieważnieniem lub realizacją zobowiązań wynikających z umów sprzedaży, a także dochodzeniem przez Sprzedawcę zapłaty odsetek (not odsetkowych) od nieterminowo dokonanej zapłaty przez Kupującego rozstrzygane będą przez rzeczowo właściwe sądy powszechne w Krakowie. Sprzedawca zastrzega sobie prawo złożenia powództwa do sądu właściwego dla Kupującego, jeżeli może to wpłynąć na przyśpieszenie rozstrzygnięcia sporu.
  4. Nie dopuszcza się cesji praw wynikających z zawartej ze Sprzedawcą umowy lub złożonego zamówienia w stosunku do osób trzecich bez pisemnej zgody Sprzedawcy.
  5. W przypadku nieważności niektórych postanowień OWS wskutek wprowadzenia odmiennych regulacji ustawowych, pozostałe postanowienia nie tracą swojej ważności.
  6. Kupujący akceptując OWS wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedawcę w celu wykonania zamówienia.
  7. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi postanowieniami OWS mają zastosowanie odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 08 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

 

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl